Lesgeven via Teams is nog geen online onderwijs
De afgelopen periode hebben veel docenten en leraren heel hard gewerkt aan het bieden van digitaal onderwijs, zodat zij hun studenten en leerlingen tegemoet konden komen toen iedereen plotseling thuis moest blijven. Voor velen was het de eerste, noodgedwongen,...
Lesgeven via Teams is nog geen online onderwijs
De afgelopen periode hebben veel docenten en leraren heel hard gewerkt aan het bieden van digitaal onderwijs, zodat zij hun studenten en leerlingen tegemoet konden komen toen iedereen plotseling thuis moest blijven. Voor velen was het de eerste, noodgedwongen, kennismaking met onderwijs op afstand. En dat betekende veel vallen en opstaan, met de...
Of lees onze andere artikelen
Lesgeven via Teams is nog geen online onderwijs
De afgelopen periode hebben veel docenten en leraren heel hard gewerkt aan het bieden van digitaal onderwijs, zodat zij hun studenten en leerlingen tegemoet konden komen toen iedereen plotseling thuis moest blijven. Voor velen was het de eerste, noodgedwongen, kennismaking met onderwijs...
Netflix of nix? Wat te doen met mobieltjes in de klas
Kort geleden haalde een school voor voortgezet onderwijs het nieuws, omdat het bepaalde websites op het school-wifi blokkeert. Dus geen Netflix, Facebook of ‘Insta’ tijdens een saaie les. Dit leidde tot veel discussie op social media: is het gebruik van mobieltjes op school de...
Drie kenmerken van de Carpe Diem-methode voor onderwijsontwerp
De belangstelling bij instellingen voor hoger onderwijs voor blended onderwijs en het gebruik van digitale middelen groeit enorm. En daarmee groeit ook de interesse voor methodes om blended learning te ontwerpen en te ontwikkelen. Toch blijkt uit een inventarisatie van SURF dat in...
NT2-onderwijs versterken via formeel en informeel leren
Het team van AZC Nelson Mandela* geeft onderwijs aan leerlingen uit alle windstreken: uit Syrië, Eritrea en Armenië. Sommige kinderen zitten slechts een paar weken op de school, andere kinderen meer dan een jaar. Bovendien zitten in één klas kinderen van verschillende leeftijden. Hoe kun...
Grenzen verleggen met blended learning
Hogescholen en universiteiten zetten steeds duidelijker in op nieuwe technologische toepassingen voor hun onderwijs, zoals het gebruik van MOOCs (Massive Open Online Courses) en videolessen in allerlei vormen. Ook steeds meer bedrijven ontwikkelen modules voor e-learning en blended...